Digitaalinen markkinointi

4 käytännön vinkkiä miten tehdä hyvä liidimagneetti - joka konvertoi

Miten teet liidimagneetin joka tuottaa tulosta ja konvertoi? Mitä pitää huomioida ja ymmärtää ennen tämän tekemistä? Nämä ovat aiheet, jota käyn tässä kirjoituksessa läpi - Let's dive in!

Käsite mikä on hyvä ymmärtää ensiksi

Ennen kuin hyppäät liidimagneetin suunnitteluun, on tärkeää ymmärtää mitä siinä tarjotaan, minkälaista arvoa ja kenelle. Liidimagneeteissa on hyvä edetä arvoa tuottavalla markkinointitaktiikalla.

Arvoa tuottavan markkinoinnin käsite “arvopohjainen markkinointi” ei ole mikään uusi konsepti; se on yksi todistetuimmista markkinointi strategioista historiassa. Otetaan esimerkiksi Louis Engel. Vuonna 1946 Engel kirjoitti kokonaisen sivun mittaisen koulutuspohjaisen (educational) mainoksen boutique-sijoituspalveluyritykselle, jossa hän työskenteli. Hänen pomonsa olivat varpaillaan uudesta mainoksesta ja tavasta, mutta he päättivät antaa tälle mahdollisuuden. Mainos julkaistiin New York Timesissa ja se konvertoi 3 miljoona liidiä yritykselle ja muutti tämän pienen sijoituspalveluyrityksen yhdeksi suurimmaksi sijoitus voimalaksi Wall Streetillä: Merrill Lynch. Seuraavina vuosina yritykset ja virastot omaksuivat tämän uuden mainonta muodon ja konseptin, joka perustuu arvoa tuovaan markkinointiin ja käyttivät sitä - ja he tuottivat miljardeja itselleen sekä asiakkailleen.

Mikä on avain arvopohjaiseen markkinointiin? Se on antamista ennen pyytämistä. Se tarjoaa arvoa asiakkaillesi ilman, että heiltä pyytää kauppaa tai myyntiä heti vastineeksi. Joten sen sijaan, että kysyt "Kuinka voin myydä tätä tuotetta?" kysy "Kuinka voin tuoda lisäarvoa asiakkailleni?"

Liidimagneetin monta muotoa

Liidimagneetteja on useita ja tapoja monia - ilmaiset ​​raportit ja oppaat, e-kirjat, videot, työtä auttavat lomakkeet, cheat sheets, arvoa tuottavan tiedon jakaminen - mutta jokaisen tavoite on kuitenkin sama. Tarjoat asiakkaillesi erittäin tärkeää lisäarvoa (tyypillisesti ratkaisuna tai apuna heidän ongelmaansa, jonka kanssa he kamppailevat) pyytämättä heitä ostamaan mitään. Ainoa asia mitä pyydät vastineeksi kaikesta antamastasi arvosta on sähköpostiosoite.

Osoittamalla yleisöllesi, että olet omistautunut auttamaan heitä - riippumatta siitä, tekevätkö he kauppaa kanssasi vai ei - olet tällöin valmistelemassa heitä tulemaan asiakkaiksesi. Ihmiset ostavat 10 kertaa todennäköisemmin, kun he oppivat sinulta - sen sijaan, että heillä on tunne että heille vain MYYDÄÄN. Joten ottamalla koulutuksellisen menetelmän lähestymistavaksi ja arvon tuomisen liidimagneettien muodossa - on tapa miten kannattaa toimia, jos haluat kasvattaa myyntiäsi liidimagneettien avulle. Liidimagneetti saattaa olla ilmainen, mutta antamasi tiedon täytyy olla arvokasta ja hyödyllistä sekä auttaa prospektiasi eteenpäin heidän toiminnassaan.

Tässä on neljä vinkkiä sellaisen liidimagneetin kokoamiseen, joka nostaa myyntiäsi:

  • Aloita huomiota herättävällä otsikolla. Otsikko on se, mikä saa ihmiset rekisteröitymään ja lataamaan liidimagneettisi. Jos otsikkosi on laimea ja torkkuva, kukaan ei aio ladata sitä.
  • Voita kaikki odotukset alusta alkaen. Skeptisyys on levinnyt verkossa ja kun arvopohjainen markkinointi on monille ennestään tuntematon idea, suuri osa asiakkaistasi voi luulla, että heille tuottamasi arvo voi olla liian hyvä ollakseen totta. Tämän takia he voivat olla epäileviä esimerkiksi sähköpostinsa antamisen suhteen. Kerro heille, miksi jaat kyseistä tietoa eteenpäin ja miksi haluat auttaa heitä.
  • Varmista, että liidimagneettisi jokainen kohta koskettaa polttavaa kysymystä, joiden parissa yleisösi painii.
  • Kyllä, liidimagneetin on tarkoitus olla täysin arvopohjainen: arvoa tuottava - opettavainen - koulutuksellinen. Mutta se silti on tehokas tapa generoida liidejä - mikä tarkoittaa yleisösi ajamista kohti haluamaasi toimintaa. Sisällytä liidimagneettisi loppuun CTA (Call to Action, eli toimintakehote), joka siirtää yleisösi eteenpäin putkessasi.

Huomiota herättävä otsikko

Otsikkosi on kirjoituksesi tärkeimmässä roolissa, oli se sitten landing -sivu, liidimagneetti tai sähköposti. Otsikkosi perusteella prospektisi päättävät, että jatkavatko he sisältösi lukemista ja antavatko he sinulle edes mahdollisuutta myydä heille. Ilman oikeaa otsikkoa et koskaan edes päässyt ovesta sisään.

Hyvän otsikon pitäisi nousta sivuilta esiin ja kiinnittää lukijan huomio heti. Sinun otsikon tulisi olla:

  1. Informatiivinen; se kertoo heti lukijalle, millaista sisältöä he tulevat lukemaan
  2. Kiinnostava; se herättää heti huomion ja houkuttelee lukijat lukemaan lisää
  3. Relevantti; se kuvaa tarkasti, mitä yleisösi voi odottaa sisällöltäsi
Sisällytä oikea tarjous sisältöön ja liidimagneettiin

Sillä ei ole merkitystä kuinka hyvin sisältösi on kirjoitettu - jos sisällössäsi ei ole houkuttelevaa tarjousta tai toimintakehotteita, et tule myymään mitään. Tarjouksesi on tuotettava todellista arvoa yleisöllesi: sen avulla yleisösi saa siitä lisäarvoa ja se on muotoiltu sellaiseen formaattiin (esimerkiksi sitä voi hyödyntää suoraan käytännössä), joka tekee siitä vastustamattoman. Mitä houkuttelevampi tarjous, sitä enemmän lukijat konvertoituvat.

“Mitä parempi sisältö, mitä vakuuttavampi otsikko, mitä kiinnostavampi tarjous ja mitä houkuttelevampi toimintakehoite - sitä enemmän konversiota (ja myyntiä) saat = täydellinen liidimagneetti”

Viimeisimmät artikkelit

Katso kaikki

Verkkokauppa-alustan valinta 2021

Verkkokauppa-alustoja on nykyään jo useampia, mutta niistä tunnetuimpina edelleenkin ovat WordPressin päälle rakennettava WooCommerce sekä erillisenä palveluna toimiva Shopify. Mitkä näiden erot sitten konkreettisesti ovat ja kumpi olisi juuri sinulle oikea alusta? Näihin seikkoihin pureudumme tässä kirjoituksessa. Ei muuta kuin eteenpäin ->

12/6/2021

7 markkinoinnin sudenkuoppaa

Miksi markkinointisi eivät tuota tulosta? Tuntuuko usein että vedät markkinointiin laittamasi rahat pöntöstä alas? Alla 7 syytä miksi näin saattaa käydä.

12/4/2021

Moderni web-suunnitteluprosessi

Hyvin suunnitellut verkkosivustot tarjoavat paljon muutakin kuin vain estetiikkaa. Ne houkuttelevat kävijöitä ja auttavat ihmisiä ymmärtämään tuotetta, yritystä ja tuotemerkkiä erilaisilla indikaattoreilla, jotka sisältävät visuaalisen kuvan, tekstin ja vuorovaikutuksen. Tämä tarkoittaa, että kaikkien sivustosi elementtien on pyrittävä määrättyyn tavoitteeseen.

20/2/2021